Startup Nation 2018

Share Button

Cand se deschide programul Startup Nation in 2018?

Un raspuns pe care toti viitorii antreprenori il astepta. Se asteapta deschiderea programului in 2018 in perioada Mai – Iunie 2018.

 

CINE POATE APLICA in cadrul START UP NATION?

Societatile cu forma de organizare: SRL, SRL-D. Daca in 2017 puteau aplica societatile infiintate dupa 31.01.2017, pentru 2018 inca nu stim ce firme vor fi luate in considerare in functie de data inregistrarii la Registrul Comertului.

Nu au datorii la bugetul de stat. Codul CAEN pe care aplica este activ la data depunerii decontului.

Aici ai raspunsul la intrebarea ce tip de societate sa imi fac? SRL-D sau SRL ?

Nu sunt eligibile urmatoarele  coduri CAEN (1017 downloads)

CARE ESTE VALOAREA NERAMBUSABILA in cadrul START UP NATION?

Finantarea de la stat este in valoare de 200.000 lei reprezentand 100 %. Contributia beneficiarilor de proiecte este 0 lei. Cheltuiala cu TVA-ul aferenta, mai nou,este eligibila in cadrul programului START-UP NATION.

CARE ESTE MODUL DE DECONTARE in cadrul START UP NATION?

Pentru decontarea proiectului se vor folosi ambele variante de decontare:  “Cerere de plata” si “Cerere de rambursare”. In acelasi timp se solicita ca echipamentele sa fie puse in functiune la momentul depunerii cererii de plata. Asta doar in conditiile in care Furnizorul are capacitatea si increderea de a livra echipamentele fara sa isi incaseze efectiv factura.

CARE SUNT CHELTUIELILE ELIGIBILE in cadrul START UP NATION?

Cheltuielile eligibile pe programul START UP NATION pot face parte din urmatoarele: echipamente tehnologice, aparate de masura si instalatii de masura, autoutilitare din categoria N1, N2, N3, echipamente ITmobilier, realizarea unei pagini web ( 8000 lei ) chirie 12 luni  pentru perioada de implementare a proiectului, consultanta ( limita 8.000 lei )

Pentru a fi considerate cheltuieli eligibile, costurile aferente chiriei pe 12 luni și activelor necorporaleamortizabile asociate planului de afaceri, precum licenţesoftware pentru comerţul on-line, software-uri necesare desfăşurării activităţii pentru care se solicită finanţare nu pot depăşi 40% din costurile totale eligibile aferente planului de afaceri.

Mijloace de transport: autoturisme, autobuze, microbuze, biciclete, mopede, motociclete, rulote cu sau fără motorpentru comerț stradal și autoutilitare din categoria N1, N2, N3.

Pentru alte activități în afara celor de rent a car sau taxi, autoturismele sunt eligibile pentru toate activitățile din cadrul programului, cu justificarea necesității achiziționării acestora în planul de afaceri, în limită maximă de 36,000 lei fără TVA și maxim 1 autoturism / beneficiar.

Echipamente IT tehnică de calcul (tip PC, format din: unitate centrală, server, monitor, imprimantă /copiator /multifuncţională, inclusiv sisteme portabile, licenţe necesare desfăşurării activităţii, sisteme audio-video,etc.)

Salariile, utilitățile și cheltuielile aferente chiriilor pentru spaţii de lucru, spaţii de producţie şi spaţii pentru prestări servicii şi comerţ (clădiri, hale de producţie, spaţii amenajate pentru activităţi de prestări servicii, producţie şi comerţ, inclusiv din elemente prefabricate). Spatiile pentru care se acorda chirie nu trebuie să aibă destinaţie locativă. Salariile se decontează la nivelul salariului mediu, inclusiv contribuțiile aferente angajatorului. Decontarea se face pentru valoarea salariilor, utilităților și chiriei aferente după momentul semnării acordului pentru perioada de implementare;

Realizarea unei pagini web pentru prezentarea și promovarea activităţii solicitantului şi a produselor sau serviciilor, inclusiv cheltuieli înregistrare domeniu fără hosting, pentru operatorii economici care nu deţin alt site şi care trebuie să fie funcţional la data depunerii cererii de eliberare a ajutorului de minimis, în limita maximă a  8000 lei fără TVA

CARE SUNT OBLIGATIILE ?

Crearea a unui SINGUR loc de munca si mentinerea acestuia pe o perioada de 2 ANI incepand cu anul urmator implementarii proiectului.  Norma intreaga pentru un loc de munca poate fi impartita in fractiuni de norme.

O alta obligatie este raportarea catre AIPPIMM pe o perioada de 3 ani.  Bunurile achizitionate prin proiectul nu pot fi instrainate/ vandute pe aceasi perioada de 3 ani.

CUM SE FAC INSCRIERILE?

Inscrierea se face pe site-ul ministerului www.aippimm.ro, si anuntul de lansare se face cu cel putin 5 zile inainte. Perioada estimativa MAI-IUNI 2018 . Inscrierea on-line se desfasoara in sesiuni de 30 zile calendaristice, pana la epuizarea bugetului alocat Programului. Dupa terminarea inscrierilor se vor evalua proiectele in functie de punctajul optinut.

 

Valentin Duță
Follow me

Valentin Duță

Expert contabil membru CECCAR și consultant pentru fonduri europene și guvernamentale. Are o experiență profesională de 12 ani în contabilitate și conduce activitatea societății Just Ideas.
Valentin Duță
Follow me

Ultimele postari ale lui Valentin Duță (vezi toate)