fbpx

Masuri economice in timp de criza

 

I.SINTEZA PRINCIPALELOR MASURI ECONOMICE

 

  1. Reglementari suplimentare pentru somajul tehnic ( detaliat mai jos modul de obtinere )
  2. Reglementari suplimentare pentru aplicarea Legii 19/2020 privind acordarea unor zile libere pentru parinti, pe perioada inchiderii temporare a unitatilor de invatamant.
  3. IMM-urile care si-au intrerupt total sau partial activitatea si detin certificatul de situatie de urgenta emis de Ministerul Economiei, beneficiaza de amanare la plata pentru serviciile de utilitati si chirie pentru sediul social si sediile secundare. Mai jos modul de obtinere a certificatului pentru situatii de urgenta.
  4. Atentie, NU se amana termenul de depunere a declaratiilor fiscale pe perioada situatiei de urgenta si nici plata acestora.
  5. Se amana termenul pentru plata impozitului pe cladiri, terenuri si mijloace de transport, pana la 30 iunie 2020, cu pastrarea bonificatiei de 10% pana la aceeasi data, daca se achita integral.
  6. Se elimina calcularea dobanzilor si penalitatilor de intarziere pentru obligatiile fiscale datorate pe perioada starii de urgenta, plus inca 30 zile dupa incetarea acesteia.

 

II. CREDITE GARANTATE CU DOBANDA SI COMISIOANE 0

 

  1. Pentru microîntreprinderi sau întreprinderi mici, statul va acorda garanții pentru credite/linii de credit pentru finanțarea capitalului de lucru, exclusive dobânzile, comisioanele și speze bancare aferente creditului garantat de stat în procent de maximum 90%. Valoarea maximã a finanțãrilor va fi de 500.000 lei pentru microîntreprinderi și de 1 milion de lei pentru întreprinderile mici.
  2. Valoarea maximã a fiecãrei finanțãri acordate unui beneficiar nu poate depãși media cheltuielilor aferente capitalului de lucru din ultimii doi ani fiscali, în limita pragurile prevãzute anterior.
  3. Ministerul Finanțelor Publice va subvenționa 100% din dobânzile pentru creditele ce urmeazã a fi garantate, atât pentru microîntreprinderi, cât și pentru întreprinderi mici și mijlocii.
  4. Dobânda va fi subvenționatã de la momentul acordãrii creditului pânã la data de 31 martie 2021.
  5. Acordarea subvenției de dobândã se menține în anii 2021-2022, începând cu luna aprilie 2021 doar în condițiile în care creșterea economica estimatã de CNSP pentru acești ani se situeazã sub nivelul celei înregistrate în anul 2020 și se stabilește prin Hotãrâre de Guvern.
  6. Obligațiile fiscale restanțe și alte creanțe bugetare se vor achita din creditul/linia de credit pentru capitalul de lucru acordate în cadrul programului.
  7. Perioada de garantare a creditelor/liniilor de credit pentru capital de lucru va fi de 36 de luni cu posibilitatea prelungirii cu 36 de luni. Pentru creditele de investiții a fost menținutã perioada de 120 de luni.
  8. MFP va acoperi de la buget și comisionul de administrare pentru acoperirea costurilor de acordare și monitorizare a garanțiilor acordate de F.N.G.C.I.M.M

III. SOMAJUL TEHNIC

 

  1. Pentru angajatorii care INTRERUP ACTIVITATEA in baza deciziilor decretului si detin CERTIFICAT DE URGENTA. Se aplica somaj tehnic, 75 % din salariu de baza corespunzator locului de munca ocupat.

Mod de obtinere:

  • Cerere semnata si datata de reprezentantul legal, insotita de lista persoanelor care vor beneficia
  • Plata se face in baza cererii depuse prin mijloace electronice
  • Cererea se depune in luna curenta pentru luna precedenta
  • Plata se face in cel mult 30 zile de la depunerea documentelor
  1. Pentru angajatorii care REDUC ACTIVITATEA. Se aplica somaj tehnic pentru maxim 75 % din angajatii cu contracte active la data intrarii in vigoare a OUG.
  • Angajatorii declara pe proprie raspundere ca inregistreaza o diminuare a incasarilor cu minim 25 % fata de media incasarilor pe IANUARIE si FEBRUARIE 2020.

Mod de obtinere:

  • Cerere semnata si datata de reprezentantul legal, insotita de lista persoanelor care vor beneficia
  • Plata se face in baza cererii depuse prin mijloace electronice
  • Cererea se depune in luna curenta pentru luna precedenta
  • Plata se face in cel mult 30 zile de la depunerea documentelor

 

IV. CERTIFICATUL PENTRU SITUATII DE URGENTA

Mod de obtinere:

  • Prin mijloace electronice pe platforma http://prevenire.gov.ro
  • Documente de depus
    • CUI,
    • CI
    • Balanta certificata pentru luna in care apare scaderea de 40 %
    • Certificat constatator
    • Declaratie pe proprie raspundere
  • Daca scaderea nu este de 40 % se vor furniza alte documente ( nu este clar acum ce documente )

 

Valentin Duță
Follow me
Ultimele postari ale lui Valentin Duță (vezi toate)