Tu vino cu ideea, de restul ne ocupam noi!

Digitalizarea IMM

Rulează videoul

Valoare Proiect:
20.000 - 100.000 euro

Contributie proprie:
10%

Firme infiintate pana la data de 31.12.2021 inclusiv

Pentru: SRL, SRL-D

Lansare: 15 februarie 2023

Investitii mediul Urban si Rural

Tu vino cu ideea, de restul ne ocupam noi!

Ce facem pentru tine:

Oferim servicii integrate de consultanta pentru programul Digitalizarea IMM-urilor

Evaluare eligibilitate aplicant

Evaluare eligibilitate aplicant

Analizam eligibilitatea si conformitatea proiectului propus si cautam solutii pentru a avea sanse cât mai mari de reusita.

Stabilirea nevoilor aplicantului

Stabilirea nevoilor aplicantului

Stabilim împreuna bugetul proiectului în functie de nevoile tale tinând cont de
categoriile eligibile ale programului.

Intocmire plan de afaceri

Intocmire plan de afaceri

Elaborare Cerere de finantare. Intocmirea documentatiei tehnice (Calcularea Previziunilor financiare, Calcularea bugetului, Completarea anexelor necesare depunerii proiectului)

Suport pana la aprobare

Suport pana la aprobare

Urmarirea evolutiei procesului de analiza si evaluare a dosarului de finantare pana la emiterea documentului de raspuns de catre Finantator.

Implementare proiect

Implementare proiect

Redactarea procedurilor de achizitii. Depunerea cererilor de rambursare sau plata dupa caz. Suport in vederea eventualelor clarificari primitede la Finantator.

Raportare ulterioara

Raportare ulterioara

Redactam raportarile de monitorizare a proiectului pe o perioada de 3 ani, începând cu anul urmator acordarii alocatiei financiare nerambursabile.

0
Ani de experienta in scrierea de proiecte
0
Proiecte Castigate
0 %
Rata de succes
0
Consultanti si Contabili
0
Milioane euro atrasi
just ideas

Obtine 20.000 - 100.000 euro pentru afacerea ta!

Nu rata finantarea. Inscrie-te in formular iar unul din consultantii nostri o sa te contacteze rapid!

In cadrul sesiunii ce se va deschide în cursul anului 2022, doar urmatoarele categorii de beneficiari sunt eligibili: Microintreprinderi, Intreprinderi mici sau mijlocii infiintate pana la data de 31.12.2021, inclusiv.

Calendar orientativ privind apelul de proiecte:
● Data publicare ghid: 15.12.2022
● Data si ora de incepere a depunerii de proiecte: 15.02.2023, ora 10.00
● Data si ora de inchidere a depunerii de proiecte: 16.08.2023, ora 24:00
● Perioada etapa evaluare proiecte: 03.07.2023 – 16.08.2023
● Perioada estimativa etapa I de semnare a contractelor: 15.09.2023 – 15.10.2023
● Perioada estimativa etapa II de semnare a contractelor: 15.10.2023 – 15.11.2023

Coduri CAEN care puncteaza suplimentar la intrebarea 2d:

Anexa_4_lista-coduri-CAEN.docx (672 downloads)

Coduri CAEN care puncteaza suplimentar la intrebarea 2e:

Soldul-balantei-balantei-bunurilor-si-serviciilor-2021-CAEN-rev.-2.pdf (351 downloads)

 

 

 

Valoarea maxima a ajutorului de minimis este cuprinsa între:

a) 20.000 si 30.000 euro pentru microintreprindere;

b) 20.000 si 50.000 euro pentru intreprindere mica;

c) 20.000 si 100.000 euro pentru intreprindere mijlocie

Contributia proprie a beneficiarului va fi de cel putin 10% din valoarea cheltuielilor eligibile. De asemenea, beneficiarul va asigura în intregime cheltuielile neeligibile ce decurg din implementarea proiectului, precum TVA-ul.

Decontarea se face conform mecanismului de transfer al sumelor: In perioada de implementare a proiectului, Beneficiarul va transmite cereri de transfer pentru platile care urmeaza a fi efectuate pentru demararea si finantarea activitatilor proiectului.

In primul rand va uitati la experienta din anii trecuti si la rata de succes a acestuia. Portofoliu nostru de proiecte castigate il gasiti aici. 

(2) Categorii de cheltuieli eligibile in cadrul acestui apel de proiecte, sunt:

a) cheltuieli cu servicii de consiliere/analiza pentru identificarea solutiilor tehnice de care are nevoie IMM-ul, cu conditia ca solutiile tehnice identificate si descrise in documentatia tehnica realizata, sa faca obiectul investitiilor din cadrul proiectului aferent cererii de finantare;

b) cheltuieli aferente achizitionarii de hardware TIC, de echipamente pentru automatizari si robotica integrate cu solutii digitale si a altor dispozitive si echipamente aferente, inclusiv pentru E-commerce, IoT (Internet of Things), tehnologii blockchain etc., precum si cheltuieli de instalare, configurare si punere in functiune;

c) cheltuieli aferente realizarii retelei LAN/WiFi;

d) cheltuieli aferente achizitionarii si/sau dezvoltarii si/sau adaptarii aplicatiilor/licentelor software, cheltuieli pentru configurarea si implementarea bazelor de date, migrarea si integrarea diverselor structuri de date existente, pentru gestiune financiara, gestiunea furnizorilor, resurse umane, logistica, cheltuieli pentru implementarea RPA (Robotic Process Automation), ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Mangement), pentru sisteme IoT (Internet of Things) si AI (Artificial Intelligence), tehnologii blockchain, solutii E-Commerce etc. si integrarea acestora in BTP (Business Technology Platform), acolo unde este cazul;

e) cheltuieli aferente achizitionarii unui website de prezentare a companiei;

f) cheltuieli aferente achizitionarii/inchirierii pe perioada de implementare si durabilitate a proiectului, a unui nume de domeniu nou;

g) cheltuieli cu servicii de trecere a arhivelor din analog/dosare/hartie in digital indexabil;

h) cheltuieli aferente achizitiilor de servicii de tip Cloud Computing pe perioada de implementare si durabilitate a proiectului;

i) cheltuieli aferente achizitionarii de servicii pentru consolidarea securitatii cibernetice aplicabile pentru software/gazduire/retele, pe perioada de implementare si durabilitate a proiectului;

j) cheltuieli cu serviciile pentru auditare tehnica IT (elaborare raport tehnic IT); Entitatile care furnizeaza astfel de servicii nu pot avea calitatea de furnizori si pentru alte cheltuieli eligibile in cadrul unui proiect.

k) cheltuieli cu instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC (cheltuiala obligatorie in procent de maxim 10% din valoarea finantata). In cadrul acestei categorii de cheltuieli vor fi cuprinse obligatoriu si cursuri in domeniul IT pentru persoanele responsabile cu conducerea si controlul intreprinderii, cursuri care sa aiba rolul de a-i ajuta pe acestia sa constientizeze rolul digitalizarii in cresterea unei intreprinderi. Cursurile de competente digitale trebuie sa fie acreditate Autoritatea Nationala pentru Calificari sau /si cu recunoastere nationala/ internationala etc.

 

Criteriile DESI indeplinite / de indeplinit: ANEXA DESI (160 downloads)

Solicitantii eligibili indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

  1. au calitatea de intreprinderi mici, mijlocii sau microîntreprinderi (IMM-uri). Calitatea trebuie sa existe atat la data depunerii aplicatiei de proiect, cat si la data semnarii contractului de finantare;
  2. sunt infiintate cel tarziu la data de 31.12.2021;
  3. nu au avut activitatea intrerupta/suspendata in anul 2022;
  4. au inregistrat profit din exploatare in anul 2021;
  5. se angajeaza sa suporte din resurse proprii cofinantarea prevazuta in conditiile prezentei scheme de ajutor;
  6. nu desfasoara activitati cu produse cu caracter erotic sau obscen, activitati din domeniul jocurilor de noroc, precum si cele care contravin ordinii publice si/sau prevederilor legale în vigoare;
  7. nu detin pagini web care contin acte sau materiale cu caracter obscen, definite conform Legii 196/2003, republicata cu modificarile si completarile ulterioare;
  8. nu intra în categoria de „intreprinderi aflate în dificultate”, asa cum acestea sunt definite în cuprinsul prezentul ghid;
  9. nu se afla în stare de faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, lichidare sau suspendare temporara a activitatii sau nu se afla în situatii similare in urma unei proceduri de aceeasi natura prevazute de legislatia sau de reglementarile nationale;
  10. nu fac obiectul unui ordin de recuperare, în urma unei decizii privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal și/sau incompatibil cu piata comuna.
  11. nu au legatura cu industria de tutun (productie, distributie, prelucrare si comert);
  12. nu prevad clonarea în scopuri reproductive; nu desfasoara activitati destinate modificarii patrimoniului genetic al fiintei umane care ar putea face astfel de schimbari ereditare, activitati de creare a embrionilor umani exclusiv în scopul cercetarii sau în scopul obtinerii de celule stem, inclusiv de catre mijloace de transfer nuclear de celule somatice;
  13. nu desfasoara activitati de jocuri de noroc (productie, constructie, distributie, prelucrare, comert sau software conex);
  14. nu desfasoara comert sexual;
  15. nu implica animale vii în scopuri experimentale si stiintifice în masura in care respectarea „Conventiei Consiliului Europei pentru protectia animalelor vertebrate utilizat în scopuri experimentale si în alte scopuri stiintifice ”nu poate fi garantata;
  16. nu desfasoara activitati de dezvoltare imobiliara, financiare, cum ar fi achizitionarea sau tranzactionarea cu instrumente financiare.
  17. nu desfasoara activitati legate de exploatare/extractie, prelucrare, distributie, depozitare sau arderea combustibililor fosili solizi si a petrolului, precum si investitii legate de extractia gazelor.
  18. solicita ajutor de minimis a carui valoare se incadreaza in limitele prevazute la art. 6 alin. (2) din schema de ajutor.
  19. se angajeaza ca la finalul implementarii proiectului sa atinga minim 6 dintre criteriile de intensitate digitala, conform Indicelui economiei si societatii digitale (DESI), respectiv:  – intreprinderi in care mai mult de 50% dintre persoanele angajate au folosit computere cu acces la internet în scopuri de afaceri; -utilizarea unui pachet software ERP pentru a                                                                              partaja informatii intre diferite zone funcționale comerciale; – viteza maxima de download contractata a celei mai rapide conexiuni de internet la linie fixa este de cel putin 30 Mb/s; -intreprinderi in care vanzarile on-line au reprezentat mai mult de 1% din cifra de afaceri totala și vanzarile web catre consumatori privati (B2C) mai mult de 10% din vanzarile web; – utilizarea IoT; -utilizarea de retele sociale (intreprinderile care folosesc retelele sunt considerate cele care au un profil de utilizator, un cont sau o licenta de utilizator în functie de cerintele si tipul de social media; -intreprinderile care platesc exclusiv pentru postarea de reclame (anunturi banner) fie direct catre proprietarul retelei sociale (de exemplu, Facebook, Twitter etc.), fie indirect prin intermediul intreprinderilor care ofera servicii online pentru postarea automata a mesajelor publicitare pe retelele sociale (de exemplu, SoKule etc.) sunt excluse pentru acest criteriu); – utilizarea CRM; – cumpararea de servicii cloud computing sofisticate sau intermediare (este un model care permite oricând, convenabil si/sau la cerere acces prin retea la un grup partajat de resurse de calcul configurabile – de ex. retele, servere, stocare, aplicatii si servicii – care pot fi rapid furnizate si lansate cu un efort minim de management sau cu o interactiune minima de la un furnizor de servicii. Exista trei modele de servicii de cloud computing: Software ca serviciu (SaaS), Platforma ca serviciu (PaaS) si Infrastructura ca un serviciu (IaaS)); – utilizarea tehnologiei de AI; – cumpararea de servicii de cloud computing utilizate pe internet; – vanzari prin comert electronic de cel putin 1% din total vanzari (in vanzarile de bunuri sau servicii prin comert electronic, comanda este plasata prin site- uri web, aplicatii sau mesaje de tip EDI prin metode special concepute pentru a primi comenzi. Plata se poate face online sau offline. Comertul electronic nu include comenzile scrise prin e-mail); – utilizarea a doua sau mai multe retele sociale.

20. Numarul de angajati în anul 5 de durabilitate trebuie sa fie cel putin egal cu cel din anul 2021.

21. Activitatea pentru care se solicita finantare trebuie sa fie aferenta unui cod CAEN autorizat la data de 31 decembrie 2021 pe intreprindere, nu pe locatia/ locatiile de implementare.

Solicitarile de finantare si documentele anexate vor fi transmise on-line prin utilizarea platformei pentru depunerea proiectelor de investitii finantate în cadrul Planului National de Redresare si Rezilenta. Platforma poate fi accesata la urmatorul link: https://proiecte.pnrr.gov.ro.

Vreau sa aplic la Digitalizarea IMM-urilor

Documente suport

Ghid, Procedura, Anexe etc.

Testimoniale

Ce spun clientii despre Just Ideas

Call Now Button