Tu vino cu ideea, de restul ne ocupam noi!

Pregatirea pentru SAF-T 2025: Cum colaboram pentru o raportare fiscala fara probleme

Incepand cu 1 ianuarie 2025, Declaratia SAF-T (Standard Audit File for Tax) va deveni obligatorie si pentru companiile mici din Romania. Aceasta presupune raportarea electronica detaliata a informatiilor fiscale si contabile catre ANAF, conform unor standarde stricte.

In calitate de parteneri contabili, dorim sa va asiguram ca suntem pregatiti sa gestionam aceste raportari in numele dumneavoastra, avand la dispozitie atat software-ul necesar, cat si experienta profesionala adecvata.

Ce contine Declaratia SAF-T?

Exista trei tipuri de declaratii SAF-T, fiecare cu cerinte si scopuri specifice:

  1. Declaratia SAF-T lunara sau trimestriala (in functie de perioada de raportare aplicabila):

Aceasta include:

  • Balanta de verificare analitica;
  • Situatia soldurilor la nivel de clienti si furnizori;
  • Registrul jurnal;
  • Lista facturilor de vanzare, detaliata la nivel de linie de factura;
  • Lista facturilor de achizitie, detaliata la nivel de linie de factura;
  • Situatia platilor, incasarilor si compensarilor;
  • Lista codurilor de taxe aplicabile;
  • Lista produselor stocate de contribuabil;
  • Lista unitatilor de masura utilizate;
  • Lista centrelor de cost/profit utilizate.
  1. Declaratia SAF-T anuala:

Aceasta contine:

  • Situatia activelor societatii;
  • Situatia miscarilor de active, detaliata la nivel de tranzactie.
  1. Declaratia SAF-T la cerere:

Aceasta include:

  • Situatia stocurilor societatii sau a stocurilor la dispozitia societatii;
  • Situatia miscarilor de stocuri, detaliata la nivel de tranzactie;
  • Lista tipurilor de miscari de stocuri;
  • Lista proprietarilor de stocuri, in cazul stocurilor la dispozitia societatii.

 

Important ! La punctul 3 cei care au stocuri, rugam sa va asigurati ca programul de gestiune utilizat in compania dumneavoastra este actualizat si compatibil cu cerintele SAF-T. Este important ca acesta sa permita generarea rapoartelor in format SAF-T, astfel incat, in cazul unui control din partea organului fiscal, sa puteti pune la dispozitie informatiile necesare intr-un timp scurt si in formatul solicitat.

Aceasta actualizare arata  responsabilitatea antreprenorului si necesitatea unui program de gestiune adecvat.

Importanta parteneriatului nostru

Pentru ca acest proces sa fie cat mai simplu si eficient, este esential sa avem o comunicare eficienta si sa colaboram in privinta documentelor contabile. Va rugam sa:

  • Ne furnizati toate informatiile contabile si fiscale corecte si complete la timp;
  • Verificati acuratetea documentelor justificative (facturi, extrase bancare, contracte etc.);
  • Mentineti o arhiva digitala organizata pentru documentele justificative, in cazul unor eventuale solicitari ANAF.

      Pentru a va sprijini cat mai bine, va invitam sa aveti o discutie cu noi, impreuna vom analiza cerintele specifice companiei dumneavoastra si vom pregati un plan pentru a face procesul de raportare SAF-T cat mai simplu si fara complicatii.

 

Daca ti-a placut, distribuie pe:

Call Now Button