În acest an, cel mai important program de finanțare pentru a înființa o firma de contabilitate este Start Up Nation 2022 , prin intermediul căruia antreprenorii pot solicita o finantare nerambursabila în limita a 200.000 de lei.
Capitalizarea și buna înzestrare tehnică pentru o firmă de contabilitate sunt, de asemenea, necesități pentru mediul de afaceri din România, în condițiile în care cererea manifestată pe piață pentru servicii de contabilitate este în continua creștere, iar cerințele impuse de beneficiari privind calitatea asigurată sunt din ce în ce mai exigente.
Acest aspect întărește convingerea că piața serviciilor de contabilitate este într-o dezvoltare puternică, cu nevoi tot mai complexe ce necesită, de asemenea, soluții tot mai diversificate
Prin proiect se pot achizitiona echipamente precum:
- calculatoare sau laptopuri pentru o flexibilitate mai mare;
- alte echipamente utile, precum imprimante, scannere, copiatoare sau multifuncționale care încorporează toate aceste funcții într-un singur aparat;
- programe software complete pentru contabilitate primară, cu module complete pentru salarizare, imobilizări, gestiune, contracte și facturări, distribuție, producție, etc.;
- programe software pentru funcționarea echipamentelor IT: soft de operare (spre exemplu Microsoft Windows), soft de editare text (precum Microsoft Office), program antivirus.
- salariile și contribuțiile sociale (suma forfetara)
- utilitățile consumate la locul de implementare al proiectului (suma forfetara)
- chiria spațiului în care se desfășoară activitatea (suma forfetara)
Societatea trebuie sa aiba urmatorul cod CAEN pentru a aplica si obtine ajutorul nerambursabil: CAEN 6920 Activităţi de contabilitate şi audit financiar; consultanţă în domeniul fiscal
Această clasă include:
-servicii de înregistrare a tranzacţiilor comerciale pentru firme sau alţii
-pregătirea sau auditul conturilor financiare
-examinarea conturilor şi certificarea acurateţii lor
-servicii de întocmire a documentelor de impozitare pentru persoane fizice şi firme
-activităţi de consultanţă şi reprezentare a clienţilor în faţa organelor fiscale
Această clasă exclude:
-activităţi de prelucrare a datelor şi realizarea de tabele, vezi 6311 , consultanţă managerială pe sistem contabil, proceduri de control bugetar, vezi 7022, colectare a facturilor, vezi 8291
In editiile anterioare:
- Finanțarea de la stat a fost în valoare de 200.000 lei, reprezentand 100 % din valoarea proiectului.
- Contribuția beneficiarilor de proiecte a fost de 0 lei iar cheltuiala aferenta cu TVA-ul a fost eligibila în cadrul programului START-UP NATION pentru societatiile neplatitoare de TVA.
- A fost obligatorie crearea unui SINGUR loc de munca și menținerea acestuia pe o perioada de 2 ANI începând cu anul următor implementării proiectului, dar a existat un criteriu de departajare pe numarul de locuri create.
- În editia din 2017 ultimul punctaj admis a fost de 90 cu 3 locuri de munca noi create iar in 2018 ultimul punctaj a fost de 100 de puncte cu 4 locuri de munca noi create.
- Înscrierea proiectului s-a facut pe site-ul ministerului www.aippimm.ro, și anunțul de lansare s-a facut cu cel putin 5 zile înainte. Înscrierea on-line s-a desfășurat in 2017 în sesiune de 30 zile calendaristice iar in 2018 sesiunea a fost dechisa 30 zile lucratoare. Dupa terminarea înscrierilor s-au evaluat proiectele în funcție de punctajul obținut si in functie de criteriile de departajare.
Completeaza mai jos formularul daca doresti sa aplici, iar in momentul in care apare procedura sau avem mai multe informatii despre program, unul din consultantii nostri te va contacta: