Primim multe solicitari de la clientii nostrii despre SSM si PSI iar prin acest articol ne-am gandit sa raspundem la cateva intrebari esentiale care clarifica cat de cat domeniile de SSM si PSI.
De ce SSM (protectia muncii) si PSI (prevenire si stingere incendii)
Este doar o obligativitate legislativa, sau are un substrat mai profund?
In primul rand, legislatia obliga angajatorul sa ia toate masurile necesare pentru a proteja angajatul sau chiar si pe traseul de deplasare de la domiciliu spre locul de munca si invers. In ce constau aceste masuri?
De ce as opta pentru un serviciu extern de SSM si PSI?
Daca societatea pe care o conduceti are sub 250 de angajati, in mod clar este mult mai ieftin sa apelati la un serviciu extern de SSM si PSI. Apoi, facand doar aceste servicii, au toate procedurile puse la punct, adica sunt profesionisti.
Pornesc o afacere noua – ce trebuie sa fac?
Trebuie să luați legătură cu noi cât mai repede posibil. Împreuna vom discuta un plan care să vă asigure tot necesarul în domeniile necesare: Contabilitate, Resurse Umane, SSM si PSI, Mediu, Analiza de risc la securitate fizica. Vom fi bucuroși să vă vizităm pentru a vă oferi consultanța de care aveți nevoie. Sunati-ne cu incredere.
Legislatia SSM in vigoare mi se aplica?
Cat timp in Revisal figureaza angajati, da! Vi se aplica!
Cine controleaza aplicarea legislatie SSM in teritoriu?
Inspectoratul Teritorial de Muncă este organismul de control care verifica acuratetea actelor mentionate in lege.
Care este principala lege SSM?
Legea securității și sănătății în muncă publicată în Monitorul Oficial la data de 26 iulie 2006, cunoscută ca Legea 319/2006.
Care sunt pricipalele activtăți acoperite de legislația de securitate si sanatate in munca?
Cerintele minime de SSM implica:
Acordarea gratuita a echipamentelor individuale de protecție tuturor angajaților;
Asigurarea ca manipularea, depozitarea, transportarea și folosirea tuturor articolelor de muncă sau substanțelor este sigură;
Crearea mediului adecvat de informare, instruire și supervizare în domeniul SSM pentru toți angajatii societății;
Păstrarea locului de muncă în bune condiții, inclusiv a scărilor, a pasajelor, a căilor de acces și a ieșirilor de urgență;
Asigurarea ca vizitatorii afacerii (clienți, parteneri de afaceri, etc) nu sunt supuși riscului de accidentare prin activitatea pe care o desfășurați. Angajații trebuie să fie conștienți atât de propria securitate și sănătate în muncă, cât și de cea a colegilor de muncă, a vizitatorilor sau a clienților. Dacă sunteți PFA trebuie, de asemenea, să aveti grijă atât de propria securitate și sănătate în muncă, cât și de cea a celor afectați de activitățile afacerii tale.
Sunt obligatorii serviciile de protectia muncii – securitate si sanatate in munca (SSM) si prevenire si stingere incendii (PSI)?
Ambele domenii sunt obligatorii pentru toate entitatile juridice care au salariati. Obligativitatea lor este stipulata in Legea 319 / 2006 – legea securitatii si sanatatii in munca, cu H.G. 1425 / 2006 – privind aprobarea normelor de aplicare ale legii securitatii si sanatatii in munca, modificata cu H.G. 955 / 2010, precum si in Legea 307 / 2006 – legea privind apararea impotriva incendiilor, precum si OMAI 163 / 2007 – privind aprobarea normelor privind apararea impotriva incendiilor.
Ce fac in cazul unui control ITM / ISU ?
Asistam clientii nostri pe tot parcursul controlului ITM / ISU.
Ce fac daca am angajari noi intre 2 instruiri consecutive ?
Vom efectua instruirea necesara inclusiv pentru salariatii care se angajeaza intre 2 instruiri periodice consecutive. Vom stabili, de comun acord, un termen concret.
Ce se intampla in cazul unui accident de munca ?
In cazul nefericit al unui accident de munca, va sprijinim in intocmirea documentatiei necesare de cercetare a evenimentului etc., in baza unui cost separat, stabilit de comun acord, in functie de gravitatea evenimentului.
Unde se raportează un accident de munca ?
Accidentele de muncă se raportează la Inspectoratul Teritorial de Muncă în maximum 24 de ore de la producerea acestora. Neraportarea acestora la timp, constituie contravenție și atrage după sine sancțiuni.
Ce înseamnă PSI-SU sau AII?
AII este prescurtarea de la Aparare Impotriva Incendiilor, PSI-SU vine de la Prevenirea și Stingerea Incendiilor – Situații de Urgență. Simplu, nu?
Legislația PSI în vigoare mi se aplica?
Cat timp aveti un punct de lucru si angajati, da! Vi se aplica!
Ce includ serviciile de AII sau PSI-SU?
Serviciile de AII sau PSI – SU impun oricărui agent economic (PFA, PFI, II, SRL, SRL-D, SA, ONG, Fundatii, Cabinete Notariale, Cabinete de avocatura, Cabinete medicale, Stomatologice, Scoli, Institutii, etc) de la siguranța prizelor si a impamantării acestora, la necesitatea stingătoarelor functionale, întocmirea documentației necesare, planul de evacuare, instruirea angajațiilor, plan de interventie – unde e cazul, etc.
Am nevoie de autorizatie la incendiu ?
Depinde de domeniul de activitate, suprafata ocupata cat si de numarul de persoane care tranziteaza locatia. Mai simplu este sa apelati la un serviciu extern, acestia sunt cei mai in masura sa va raspunda, completand formularul de mai jos.