Analizam eligibilitatea si conformitatea proiectului propus si cautam solutii pentru a avea sanse cât mai mari de reusita.
Stabilim împreuna bugetul proiectului în functie de nevoile tale tinând cont de
categoriile eligibile ale programului.
Elaborare Cerere de finantare. Intocmirea documentatiei tehnice (Calcularea Previziunilor financiare, Calcularea bugetului, Completarea anexelor necesare depunerii proiectului)
Urmarirea evolutiei procesului de analiza si evaluare a dosarului de finantare pana la emiterea documentului de raspuns de catre Finantator.
Redactarea procedurilor de achizitii. Depunerea cererilor de rambursare sau plata dupa caz. Suport in vederea eventualelor clarificari primitede la Finantator.
Redactam raportarile de monitorizare a proiectului pe o perioada de 3 ani, începând cu anul urmator acordarii alocatiei financiare nerambursabile.
Nu rata finantarea. Inscrie-te in formular iar unul din consultantii nostri o sa te contacteze rapid!
1) Grupul-tinta eligibil al Pilonului I – Activarea potentialului antreprenorial al tinerilor este format din tineri sub 30 de ani, respectiv persoane cu varsta intre 18 ani si pana in 30 de ani neimpliniti, inclusiv persoana reintoarsa in tara;
2) Grupul-țintă eligibil al Pilonului II, format din persoanele fizice, care sunt definite după cum urmează:
a) tineri cu varsta de peste 30 de ani – persoana cu varsta intre 30 de ani si pana in 35 de ani neimpliniti, indiferent de statutul pe piata muncii, inclusiv persoane reintoarse in tara;
b) persoane in cautarea unui loc de munca, inclusiv persoana reintoarsa in tara;
c) somer – astfel cum este definit in art. 5 pct. IV din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv persoana reintoarsa in tara;
d) somer de lunga durata – astfel cum este definit la art. 5 pct. IV^2 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv persoana reintoarsa in tara;
e) persoane inactive – persoanele care nu fac parte din forta de munca, respectiv care nu sunt nici ocupate, nici somere, inclusiv persoana reintoarsa in tara;
f) persoane din grupurile dezavantajate pe piata muncii – persoane cu nivel scazut de instruire, ultimul nivel de scolarizare absolvit fiind ISCED 2, persoane cu dizabilitati, persoane din comunitatile supuse riscului de excluziune sociala, persoane din zonele rurale, persoane eliberate din detentie, tineri postinstitutionalizati, inclusiv persoana reintoarsa in tara;
g) persoana reintoarsa in tara – cetatean roman, care face dovada domiciliului sau rezidentei in strainatate 12 luni consecutive anterioare inscrierii in cadrul modului 1 al aplicatiei electronice aferenta Programului pentru stimularea intreprinderilor mici si mijlocii „START UP NATION – ROMANIA“ editia 2024, pentru a participa la activitatile programului.
Pentru a beneficia de sprijin, societatile trebuie sa indeplineasca in mod cumulativ urmatoarele conditii de eligibilitate la momentul inscrierii in cadrul modului 2 de finantare a intreprinderilor:
a) sunt infiintate de catre persoane fizice din grupul-tinta eligibil absolvente ale modulului de cursuri antreprenoriale, in calitate cumulativa de reprezentant legal, actionar unic/actionar majoritar si administrator;
b) sunt inregistrate potrivit dispozitiilor Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2011, aprobata cu modificari prin Legea nr. 301/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) se incadreaza in categoria intreprinderilor mici si mijlocii, in conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) au sediul social si punctul de lucru in regiunea de dezvoltare in care are domiciliul persoana fizica absolventa a modului 1 de cursuri antreprenoriale;
f) se angajeaza sa respecte prevederile stabilite in conformitate cu ORDONANTA nr. 29 din 8 august 2024 privind aprobarea si implementarea Programului pentru stimularea intreprinderilor mici si mijlocii „START UP NATION – ROMANIA” editia 2024, finantat din fonduri externe nerambursabile aferente Programului Educatie si Ocupare 2021-2027, Ghidul solicitantului – conditii specifice, elaborat de catre Autoritatea de management pentru Programul Educatie si Ocupare 2021-2027, Ghidul solicitantului – conditii generale, anexa la ordinul ministrului investitiilor si proiectelor europene nr. 1244/2023, prevederile schemei de minimis asociate Ghidului solicitantului – conditii specifice, aprobata prin ordin al ministrului investitiilor si proiectelor europene si prevederile prezentei proceduri de implementare a programului.
2. Pentru participanti la cursuri: o subventie de participare la curs, in suma de 5 lei/ora/absolvent
Plata acordurilor de finantare se va face conform Conventiei de colaborare incheiata de minister cu institutia/institutiile de credit partenera/partenere. Ajutorul de minimis se va acorda beneficiarilor din contul de tranzit deschis de catre institutia partenera pentru gestionarea Programului, prin unitatile teritoriale ale acesteia, dupa primirea de catre institutia partenera a acordului de utilizare a ajutorului de minimis din partea AIMMT:
In primul rand va uitati la experienta din anii trecuti si la rata de succes a acestuia. Portofoliu nostru de proiecte castigate il gasiti aici.
Obiectul finantarii trebuie sa se incadreze in una sau mai multe din urmatoarele categorii eligibile:
a) Echipamente tehnologice, cu exceptia jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard, automatelor muzicale. Prin echipamente tehnologice, conform grilei de punctaj, se inteleg toate activele corporale din categoria mijloacelor fixe descrise in grupele 2.1 si 2.2. si 2.3 din H.G. nr. 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, cu exceptia celor specificate de prezenta procedura de implementare.
b) In categoria echipamentelor tehnologice eligibile sunt asimilate si activele corporale din categoria mijloacelor fixe pentru locurile de joaca, sali de sport, fitness, drone, x-body si de forta, echipamente, respectiv sisteme specifice in scopul obtinerii unei economii de energie, sisteme care utilizeaza surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activitatilor pentru care a solicitat finantare.
c) Achizitia de sisteme, instalatii si echipamente specifice in scopul obtinerii unei economii de energie, sisteme care utilizeaza surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activitatilor pentru care a solicitat finantare; Exemple de echipamente, respectiv sisteme specifice in scopul obtinerii unei economii de energie, sisteme care utilizeaza surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activitatilor pentru care a solicitat finantare, statii de incarcare electrice, pompe de caldura, mini-eoliene, compresoare aer, panouri si / sau sisteme fotovoltaice, panouri solare, statii sortare – reciclare deseuri, etc. Energie din surse regenerabile sau „energie regenerabila” inseamna Energie din surse regenerabile nefosile, respectiv energie eoliana, solara (solara termica si solara fotovoltaica) si geotermala, energie ambientala, energia valurilor, energie hidroelectrica, biomasa, gaz de depozit, gaz provenit din instalatiile de epurare a apelor uzate si biogaz;
d) Cheltuielile pentru infiintarea intreprinderii in valoare eligibila maxima de 1000 lei. Aceasta activitate poate fi efectuata inainte de semnarea contractului de acordare a AFN.
e) Achizitionarea de mobilier, aparatura birotica si sisteme de protectie a valorilor umane si materiale, conform grupei nr. 3 din HG 2139/2004;
f) Salariile, utilitatile (energie electrica, apa, gaze, salubritate, abonament telefon si internet), serviciile de contabilitate si cheltuielile aferente chiriilor pentru spatii de productie; Pentru aplicantii, care isi asuma crearea si mentinerea a doua locuri de munca prin intermediul Programului, valoarea acestor cheltuieli (salarii, utilitati, servicii de contabilitate si chirii) reprezinta o suma forfetara de maximum 60.000 lei din valoarea cheltuielilor eligibile aprobate in urma verificarii formularului de inscriere la finantare;
g) Site de prezentare a activitatii, magazin on-line, cheltuieli inregistrare domeniu, cheltuieli de promovare a site-ului / magazinului on-line, soft/softuri necesar/necesare desfasurarii activitatii, semnatura electronica, echipamente IT, tehnica de calcul tip PC, unitate centrala, server, monitor, imprimanta /copiator /multifunctionala, inclusiv sisteme portabile, licente necesare desfasurarii activitatii, telefoane smart, tablete, cu respectarea urmatoarelor plafoane maxime: Laptop/Notebook, valoare maxima 5500 lei, Computer desktop – 6.500 lei, videoproiector – 3.600 lei, Imprimanta – 6.000 lei, Multifunctionala – 14.000 lei, Tableta – 2.500 lei. Cheltuiala cu semnatura electronica este eligibila si inainte de semnarea acordului de finantare.
h) Consultanta pentru intocmirea documentatiei in vederea obtinerii finantarii in cadrul prezentului Program si pentru implementarea proiectului, in valoare eligibila de maximum 10.000 lei;
i) Doua placute informative obligatorii, sub sanctiunea neacordarii AFN, in valoare de minim 10 lei, dar nu mai mult de 500 de lei din valoarea cheltuielilor eligibile;
l) Cheltuieli financiare aferente creditelor/ garantiilor obtinute pentru creditele contractate de beneficiari in vederea realizarii proiectelor acceptate in cadrul Programului, pentru solicitantii care utilizeaza credit pentru implementarea proiectului.
Taxa pe valoarea adaugata (TVA) NU este eligibila in cadrul prezentului program;
Înscrierea în program, pentru cele doua etape ( inscrierea la cursuri antreprenoriat si depunerea cererii de finantare ), se face online pe site-ul ministerului.
Afla primul vestile despre finanari